Kotijumppavideot

KOTIJUMPPAVIDEOT ON NYT TÄÄLLÄ!

Tarjoamme maksuttomia kotijumppavideoita kotiin tehtäväksi. Kaikki videot on tallennettu seuramme Youtube-kanavalle ja ne tulevat säilymään kanavalla, joten voit katsoa lempijumppasi yhä uudelleen ja uudelleen!

Teemoina videoilla vallitsevat suosituimpien ryhmiemme tyyliset voimistelutunnit. Videoiden teematoiveita voit laittaa meille tulemaan yhteystietojen kautta, kaikki ideat ja toiveet ovat tervetulleita!

Lisäämme uusia videoita poikkeuksellisen toimintatauon ajan noin parin viikon välein aina niiden valmistuttua. Joten käythän kurkkaamassa tasasin väliajoin tätä sivua ja seuramme Youtube-kanavaa uusien videoiden varalta!

Alla on lista tehdyistä videoista. Tunnin nimeä klikkaamalla pääset suoraan videoon.

Iloisia ja liikunnallisia jumppahetkiä kotiin!

PEHMOLELUJUMPPA

Julkaistu 7.4.

 

Lasten voimistelutunti yhdessä pehmolelun kanssa. Voimistelutunti soveltuu parhaiten 3-8 vuotiaille.

 

Mukaan tarvitsee:

- Oman pehmolelun

- Jumppamaton tai jonkun muun alueen, jota ympäri voit kulkea

- Juomapullon

 

Voimistelutunnin voi tehdä kokonaan videon mukana tai videon voi pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

MATKA ELÄINTARHAAN

Julkaistu 19.4.

 

Lasten musiikkivoimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten 3-8 vuotiaille.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Voimistelutunnilla tehdään liikkeitä musiikkiin. Liikkeitä/sarjoja ei sen erityisemmin käydä läpi, vaan tarkoitus on että lapset kopioivat mallivoimistelijoiden tekemistä. Voimistelutunnin voi tehdä kokonaan videon mukana tai videon voi pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

VAPPUSIRKUS

Julkaistu 1.5.

 

Lasten sirkusteemainen voimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten 3-8 vuotiaille.

 

Mukaan tarvitse:

- Hyppynarun tai muun lattialle viivaksi kelpaavan tavaran, kuten maalarinteipin pala. Tavaran olisi hyvä olla noin 1,5m pitkä.

- Ilmapallon tai jonkun muun kevyen tavaran, kuten pienen huivin

- Jumppamaton tai jonkun muun alueen, jota ympäri voit kulkea

- Juomapullon

 

Voimistelutunnin voi tehdä kokonaan videon mukana tai videon voi pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

ELÄINJUMPPA

Julkaistu 15.5.

 

Lasten eläinteemainen voimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten 3-8 vuotiaille.

 

Mukaan tarvitse:

- Jumppamaton halutessaan

- Juomapullon

 

Voimistelutunnin voi tehdä kokonaan videon mukana tai videon voi pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

PERHETEMPPU

Julkaistu 7.4.

 

Perheen yhteinen tempputunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten aikuisen ja 3-10 vuotiaan lapsen välillä tehtäväksi. Tunnin voi myös tehdä yhdessä kaverin kanssa.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä/tehtävistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäyttäkää video ja kokeilkaa sitä kotona rauhassa muutamaan kertaan. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

PERHEKUNTOILU

Julkaistu 19.4.

 

Perheen yhteinen kuntoiluhetki kotiin tehtäväksi. Kuntoiluhetki soveltuu parhaiten aikuisen ja 3-10 vuotiaan lapsen välillä tehtäväksi. Tunnin voi myös tehdä yhdessä kaverin kanssa.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä/tehtävistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäyttäkää video ja toistakaa liikettä rauhassa kotona annettu määrä tai aika. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

PERHEAKROBATIA

Julkaistu 1.5.

 

 

Perheen yhteinen akrobatiatunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten aikuisen ja 3-10 vuotiaalle lapsen välillä tehtäväksi. Tunnin voi myös tehdä yhdessä kaverin kanssa.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä/tehtävistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäyttäkää video ja kokeilkaa sitä kotona rauhassa muutamaan kertaan. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

PERHEKUNTOILU PEHMOLELULLA

Julkaistu 15.5.

 

Perheen yhteinen kuntoiluhetki pehmolelun kanssa. Kuntoiluhetki soveltuu parhaiten aikuisen ja 3-10 vuotiaan lapsen välillä tehtäväksi. Tunnin voi myös tehdä yhdessä kaverin kanssa.

 

Mukaan tarvitsee:

- Pehmolelun

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä/tehtävistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäyttäkää video ja toistakaa liikettä rauhassa kotona annettu määrä tai aika. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

PERUSVOIMISTELUTUNTI 1 JA LATTIALIIKKEIDEN HARJOITTELUA

Julkaistu 7.4.

 

Lapsille ja nuorille suunniteltu perusvoimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten yli 7-vuotiaille. Tunti sisältää: lämmittelyn, lihaskuntoa, venyttelyitä ja muutamien erilaisten lattialiikkeiden harjoittelua.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

- Hyppynarun tai muun vastaavan tavaran

 

Suurimman osan voimistelutunnista voi tehdä kokonaan videon mukana. Jotkut kohdat loppupuolella vaativat mallisuorituksen jälkeen pysäyttämistä, kun liikettä tulee kokeilla rauhassa kotona annettu määrä. Videon voi myös pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

PERUSVOIMISTELUTUNTI 2 JA TASAPAINOILUA

Julkaistu 20.4.

 

Lapsille ja nuorille suunniteltu perusvoimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten yli 7-vuotiaille. Tunti sisältää: lämmittelyn, lihaskuntoa, venyttelyitä, sekä tasapainokyvyn ja muutamien erilaisten tasapainojen harjoittelua.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

- Hyppynarun tai muun vastaavan tavaran jonka voi lattiaa lattialle esteeksi

 

Suurimman osan voimistelutunnista voi tehdä kokonaan videon mukana. Jotkut kohdat loppupuolella vaativat mallisuorituksen jälkeen pysäyttämistä, kun liikettä tulee kokeilla rauhassa kotona annettu määrä. Videon voi myös pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

PERUSVOIMISTELU 3 JA ALKEISAKROBATIA

Julkaistu 1.5.

 

Lapsille ja nuorille suunniteltu perusvoimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten yli 7-vuotiaille. Tunti sisältää: lämmittelyn, lihaskuntoa, venyttelyitä, sekä alkeisakrobatian liikkeiden harjoittelua.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Suurimman osan voimistelutunnista voi tehdä kokonaan videon mukana. Jotkut kohdat alku- ja loppupuolella vaativat mallisuorituksen jälkeen pysäyttämistä, kun liikettä tulee kokeilla rauhassa kotona annettu määrä. Videon voi myös pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

PERUSVOIMISTELU 4 JA HYPELLEN

Julkaistu 16.5.

 

Lapsille ja nuorille suunniteltu perusvoimistelutunti. Voimistelutunti soveltuu parhaiten yli 7-vuotiaille. Tunti sisältää: lämmittelyn, jalkatekniikkaa, lihaskuntoa, venyttelyitä, sekä erilaistan hyppyjen ja hyppelyiden harjoittelua.

 

Mukaan tarvitsee:

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Suurimman osan voimistelutunnista voi tehdä kokonaan videon mukana. Jotkut kohdat alku- ja loppupuolella vaativat mallisuorituksen jälkeen pysäyttämistä, kun liikettä tulee kokeilla rauhassa kotona annettu määrä. Videon voi myös pysäyttää mikäli haluaa kokeilla joitain liikkeitä pidempään/useammin. Juomataukoja voi myös pitää useammin kuin niitä videossa tulee.

PALLOTEKNIIKAN ALKEET

Julkaistu 7.4.

 

Kaiken ikäisille tarkoitettuja pallotekniikan alkeita. Ennen liikkeitä ei tarvitse lämmitellä.

 

Mukaan tarvitsee:

- Voimistelupallon tai jonkun muun kevyen noin 20cm halkasijaltaan olevan pallon

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäytä video ja kokeile sitä kotona rauhassa 10 kertaan. Muista kokeilla molemmilla käsillä ja jaloilla, jos liike on sellainen. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

PALLOTEKNIIKAN ALKEET JATKO

Julkaistu 20.4.

 

Kaiken ikäisille tarkoitettuja pallotekniikan alkeiden jatkoliikkeitä. Ennen liikkeitä ei tarvitse lämmitellä.

 

Mukaan tarvitsee:

- Voimistelupallon tai jonkun muun kevyen noin 20cm halkasijaltaan olevan pallon

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäytä video ja kokeile sitä kotona rauhassa 10 kertaan. Muista kokeilla molemmilla käsillä ja jaloilla, sekä suuntaan, jos liike on sellainen. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

VANNETEKNIIKAN ALKEET

Julkaistu 1.5.

 

Kaiken ikäisille tarkoitettuja vannetekniikan alkeita. Ennen liikkeitä ei tarvitse lämmitellä.

 

Mukaan tarvitsee:

- Vanteen, mielellään voimisteluvanne. Painavalla ja ei-joustavalla vanteella osa liikkeistä saattaa olla vaikea suorittaa

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäytä video ja kokeile sitä kotona rauhassa 10 kertaan. Muista kokeilla molemmilla käsillä ja jaloilla, jos liike on sellainen. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.

VANNETEKNIIKAN ALKEET JATKO

Julkaistu 16.5.

 

Kaiken ikäisille tarkoitettuja vannetekniikan alkeiden jatkoliikkeitä. Ennen liikkeitä ei tarvitse lämmitellä.

 

Mukaan tarvitsee:

- Vanteen, mielellään voimisteluvanne. Painavalla ja ei-joustavalla vanteella osa liikkeistä saattaa olla vaikea suorittaa

- Jumppamaton tai jonkun muun pehmeän alustan halutessaan

- Juomapullon

 

Videolla näytetään liikkeistä aina mallisuorituksia, joten jokaisen liikkeen jälkeen pysäytä video ja kokeile sitä kotona rauhassa 10 kertaan. Muista kokeilla molemmilla käsillä ja jaloilla, sekä suuntaan, jos liike on sellainen. Videolla ei ole juomataukoja, joten juoda saa milloin haluaa.